16 Nisan 2008 Çarşamba

vadide yağmur

Geçen hafta sonu anasız kovan var deyince ekip seferber olmuş bir baktım ki Halil, Yusuf, Birol ellerinde bir ana kafesi ile birlikte geldiler sanki hızır acil hemen anasız kovana anayı verdim. Pazartesi günü yaptığım kontrolde keki açıp anayı çıkartamamışlar, bende biraz yardım olsun diye kek tarafının üzerindeki kafes telli bölümü kople açtım.

Bu gün yaptığım kontrolde anayı çıkartamadıklarını görünce kafesi kople açarak anayı kovana salıverdim.



Ana kovana gitti arılar ise anakafesindeki çok az da olsa kalan keki almakla meşgul. Bu arada rüzgar esmeye başladı. Yağmur bulutları da alçalmaya başladı. Havanın bozulacağını anlayan arılar kovanlarına döndü. Arı uçuşu da kalmadı. Yağmur başlamadan hemen şuruplarını verdim.


İşleri bitirmiştim ki vadide yağmur başladı. bayağı da yağdı yaz yağmuru gibi fakat ıslattı. Çok güzel oldu. Yağmurdan sonra güneş açtı ortalık mis gibi çiçek kokusu sardı.


















Bu arada baskın yedik. Ekip şefi habersiz denetim yaptı. Halil, Yusuf ve Birol benim arılığa geldi. Notu da çok kırık ince eleyip sık dokur hadi hayırlısı. Hep birlikte Cumartesi günü getirdiğimiz Dağ güzeli memesini kontrol ettik daha henüz çıkmamış. Kısa bir denetlemeden sonra kendilerini uğurladım.




Bilecik'ten arıcı Arif bey arılıkta yapılan çalışmalardan sonra köydeki kahvemizde yorgunluk çayı içtik ve sohbet ettikten sonra sonra kendisini Bilecik'e uğurladık.









Cumartesi günü vadideki arılıktan görüntüler arı ve arıcılar çoğunlukta. Bu fotoğraf çekilirken Yusuf beyin Hediyelik kovanın önünde olduğumuzu unuttuk. Maskeleri çıkartınca hepimiz hediyelerimizi aldık tabiii.



















Vadide çalışma ortamı herkes bir işin ucundan tutmuş yardımlaşma süper ekip çok güzel Ekip lideri yapılacak işleri vadiye gelmeden planlamasını yapıyor herşey tıkır tıkır saat gibi çalışıyor. Herkes kendi dalında süper iş mi dayanır bu kalabalığa haydi kolay gelsin.











Yusuf GÜRBÜZ ve Dağ güzelinin ana memeleri birazdan alınarak çiftleştirme kutularına dağıtılacak ve yeniden dağ yolu gözükecek. Anaları çiftleştirmek için dağdaki izole edilmiş alana gidecek.




























Sarıcakaya İlçesinde kafe yorgunluk çayı arıcılık sohbeti tatlı gidiyor.Birtaraftan bu boşluklarda yapılan işlerin değerlendirmesi yapılıyor.Bir taraftan yapılacak işler planlanıyor. Ekip şefi çok tez canlı molalar bile boş geçmiyor. Zamanın her dakikası değerlendirmeye çalışıyor.














3 yorum:

İlhami Uyar dedi ki...

Sayın Yiğit arkadaşlarımızın işlerinde başarılı olmaları bizimde gururlanmamıza vesile oluyor.Hep başarılı ve güzel çalışmalar duymak dileklerimle

UĞUR KIRAN dedi ki...

Bünyamin abi, sen bulmuşsun uzman ekibi, istediğin an yanında hazırlar; süper bir çalışma süper bir ekip.
Toplu çekilen fotografta bazıları korkuyor bazıları oldukça cesaretli çıkmış ; ama gerçekten cok hoş .halil üstadımda göbeği büyütüyor gittikçe...

HB dedi ki...

Biri göbek mi dedi?

Abicim o hava yastığı... Bizim sülalede standart. Opsiyonel değil yani...