30 Mayıs 2008 Cuma

BİRLİKTEN GELEN ARILI KOVANLARI KENDİ KOVANLARIMA AKTARDIM

Birlikten gelen kovanları kendi kovanlarıma aktardım ve bu nedenle tekrar kontrol ettim. Aşağıdaki resimdeki genç arıcı kardeşimiz de bana yardım etti kendisine teşekkür ediyorum.
Fotoğrafları Genç arıcı kardeşimiz Berdan çektiği için kendisi fotolarda yok bu yüzden elimde olan bu fotoğrafını yayınladım. Elindeki çerçeve genç analı yerli kovanımdam.


Ihlamur ağacından yapılmış yeni kovana aktardığım arıların bir tanesine de kat attım. Ona göre düzenledim. Meme kontrolü yaptım, geldikleri ilk günlerde doğrusunu söylemek gerekirse pek umutlu değildim bu kovanlardan bu gün yaptığım kontrolde kendi kendime olacak dedim. Bir tanesi bal akımına yetişecek inşallah.

Kovanın diğer birinde ise durum gerçekten vahim 10 çerçevenin sanki başka başka kovanlardan alınarak birleştirilmiş kovan yapılmış kimisi uzun kimi çerçeve kısa birkısmı dar çerçevelerin kaşıkları farklı neyse dostlar atalarımız ne demiş "hediye atın dişine bakılmaz"mış.

Buna bir işlem yapamıyorum standart kovanda çerçevelerin altında biraz fazla boşluk kalıyor. Bu çerçeveler değişecek nasıl olsa o zaman bu sorun da ortadan kalkacak inşallah.

Gerekli düzenlemeler yapıldı. Uzun gelen çerçeveler uçlarından budandı.


Kısa gelen çerçevelerin uçlarına çivi çakılarak uzatıldı. Resimde görüldüğü gibi standart kovana aktarıldı. Eksikleri olsa da, bayağı da güzel oldu. Arılar da neşe ile çalışmaya devam ettiler onlar da yeni evlerinden memnun görünüyorlar.

Bu da benim tribleks kovanım hayırlısı çok iyi gidiyor maşallah dün koymuştun ikinci ilaveyi bu gün açtım çıkmışlar petek kabartıyorlar.

Hiç yorum yok: