10 Haziran 2008 Salı

BÖLÜNEN OĞUL




Bu videoları yükledim. Daha önce de yazdığım gibi Erhan abi bu oğulu bana verdi. Git kovan getir diye ısrar edince bende iki adet ruşet kovan getirdim. Kovanlar yani ruşetler de ikiye bölünmüş şekilde idi bölme tahtası ile Erhan abi bir tanesi yeter deyince hayır yetmez ben oğulu ana arı için istemiştim bana verdin ben de bu oğulu dörde bölüp her bölüme oğuldan bir ana verecem bakalım çiftleşip yumurtlamaya başlayınca benim arılardan takviye yaparak dört ana elde etmiş olacağım dedim. olurdu olmazdı ama yaptım.


Bu gördüğünüz oğul dört parçaya ayırdım ve anaları zaten oğulun içinde vardı bana sadece her bölüme bir adet olarak dağıtmak kaldı, ben de onu yaptım. Ruşetleri aldım arılığıma getirdim. Bir gün sonra yaptığım konrolde iki tanesinin yeteri kadar arısının olduğunu diğer ikisinin de biraz zayıf kaldığını anlayınca zayıf olan bölümlere arı takviyesi yaparak mevcudu arttırdım. Bir gün sonra tekrar kontrol için ruşeti açtım o sırada ana arı dışarıdan geldi kovanın etrafında ben olduğum için olsa gerek ruşet kovana girmiyordu. Ayrıca çiftleşme uçuşuna çıkan analar yerlerini şaşırmasın diye mavi ve kırmızı reklerde iki edet küçük parça plastik parçasını uçma tahtasına koymuştum. Ana arı geldi kovanın etrafında döndü durdu girmeyeceğini anlayınca ruşeti eski haline getirdim. Biraz uzaktan seyrettim. ana kovanına döndü. Tekrar ruşeti açmak için ruşete yöneldim bu sefer de diğer ana geldi tesadüfen ikisinin de dönüşünü gördüm. Tamamen tesadüf tabi. Anaların resimlerini çekemedim makina yanımda yoktu. Kaçırdık yani neyse iki gündür yağış ve rüzgar nedeni ile ruşetleri açmıyorum. Yarın hava açacakmış hava raporu öyle gösteriyor. Hava güzel olursa resimlerini alacam bakalım hayırlısı. Erhan abinin arı ırkından bir ana olsun derken dört adet anaarımız oldu.

Hiç yorum yok: