3 Temmuz 2008 Perşembe

ARILARI GÖTÜRDÜĞÜM YENİ ARILIK

Arıları götürdüğüm yerin uzaktan görünümü.

Uzaktan bir site görünümünde önünde arpa ekili bir tarla çevrede kır çiçekleri ve yonca tarlaları mevcut.


Bu ayçiçeği boş nadas bir tarlanın kenarında tek başına çıkmış geçen seneden kalan tarlaya düşen çekirdekten çıkmış olmalı hem de çiçek açmış durumda yakında bulunan ayçiçeği tarlasındakiler henüz çiçek açmamışlar bu tek başına çiçek açmış ve hemen de arı onu bulmuş.




Fotoğrafının çekildiğini anladı sanırım magazincilere yakalandık diyerek poz vermek yerine çiçekten hızla uzaklaşmayı tercih etti.


Kovanların önünde büyümüş olan yabani otları temizlemek için bu gün tırpanı alarak yabani otları ve kendiliğinden çıkan buğdayları biçerek temizledim. Geçen sene buraya buğday ekilmişti bu sene burası arkadaşım Ercan tarafından arılık yapmam için bana bırakıldı. Burası bundan sonra ekilmeyecek sadece arılık olarak kullanılacak çevresinde bulunan tarlalar da Arkadaşım Ercan'a ait kendisine buradan teşekkür ediyorum. Sağ olsun bu bölümü bana hiç bir üçret talep etmeden bana ayırdığı için. İlkbahar'da da bu ayrılan bölüme 100 adet akasya fidanı dikmiştik bu sene de fidanların yeşillendiğini görünce böyle olacaksa arılığın yanında bulunan 5 dekarlık yani 5000 metrekarelik bir alan daha arılık ve fidanlık yapmam için yer ayırabileceğini söyledi. Bu sene çok meyve fidanına iytiypaç duyacam her halde Zaybir Başkanı Selahattin beyin ıhlamur ve kestane sözü var hayırlısı bir şekilde tedarik edip fidanları dikilecek.


Biraz mola tırpan sallaması bayağı zor insanı yoruyor. Ben bu işleri seviyorum. sevdiğim için de zor gelmiyor. Burasının yemyeşil ağaçlanmış halini görebilecekmiyim bilemem ama bir gün burası çok güzel olacak küçük bir orman 20 000 metrekarelik bir orman ve arılık yapmayı düşünüyorum.





Çalışmaya devam akşam olmadan buraları biçip temizlemem gerekiyor.



Bu fotoğrafta ön planda bulunan küçük ağaç yalancı akasya fidanı bu sene ilkbaharda dikmiştim bu fidanları çok güzel yeşerdiler. Sevgili kardeşim Uğur KIRAN kulaklarını çınlattım. Bu fidanları diktiğim zaman yaptığım habere yaptığı yorumda bu günün anısına arıları buraya getirmeyeceksin diye yazmıştı fakat ben yine de buraya getirdim. Selamlar Uğur.


Arılıktan çeşitli görüntüler.



Akşam oldu. Eve dönüş saati geldi. Arılığın akşam üzeri görüntüsü.

1 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Abi her ne olursa olsun yaptığımız işler bu ülkeye faydası olan işler,gördüğüm kadarıyla arılığın bulunduğu mekan kuru otlarla çevrili gibi görünüyor ama üstadımın vardır bir bildiği mutlaka.
Abi çalışırken yada arıları taşırken sende tek başınasın heralde, işlerinizde kolaylıklar diliyorum görüşmek üzere...