6 Temmuz 2008 Pazar

BU GÜN BAL HASATINDA GEÇTİ

Bu gün bal sağımı yapmak için arkadaşım İbrahimin arılığına gittim. Körük yakmak bana kaldı kendisi de içeride sağım makinesini yerini düzenledi.


Kovanlardan çerçeveler teker teker alındı.















Çerçeveler kovanlardan alındıktan sonra İbrahim ve Özer çayı demlediler. Yorgunluk çayı içildikten sonra peteklerin sırlarını açma ve bal sağım işlemine geçilecek.


Bu arada biz işe başlamıştık ki Eyüp geldi. Merakla inceliyor sağım makinesini ve Özer arkadaşımızın peteklerin sır açma işlemini.




Makinadan bal tenekeye dolmaya başlayınca herkesin yüzü gülmeye başladı.


Bu arada Eyüp dışarıda mangalı yapmış bize yemek hazırlamakla meşgul. Birde fotoğraf makinamı almışlar bir güzel poz veriyor.


Özer arkadaşımız ilk defa yapmasına rağmen sır açma işini kıvırdı gibi bu işlemi en güzel o yapıyor.


Taze kovandan çıkmış balı görünce tadına bakmamak olmaz diye hemen tadına bakıyor.


Teneke dolmaya başlayınca İbrahim arkadaşımızın yüzü gülmeye başladı. Bu sene yeni arıcılığa başladı. O yüzden heyacanlı tabi.




Dolan tenekeyi İbrahim ve Eyüp yerinden kaldırarak şöyle bir tarttılar ikisi birlikte tabi.



USTAM HACI ÖMER FARUK SOYSAL

Öğleden sonra onları arılıkta bırakarak Ustam Hacı Ömer ağabeyin arılığına geçtim. Oradada körük yakmak ustama kalmış. Tabi hemen elinden aldım, yardım etmeye geldim ya onun körükçüsü bendim.



Biz işe başlarken ikimizdik fotoları çekecek kimse yoktu. Daha sonra bal sağımı yaparken Hacı ağabeyin oğlu Ali geldi bize yardım etti. İş bitimi Baba oğul oları fotoğrafladım. Sonra eve yolculuk Hacı ağabey eve kadar beni bıraktı. Bu gün de böyle geçti.

Hiç yorum yok: