20 Eylül 2008 Cumartesi

KARA KOVANDAN BALSAĞIMI

Daha önceden el emeği olarak yayınlamış olduğum, baharda arılandırılan karakovanların bu gün sağımı yapıldı. Bu sene arılandırılmasına rağmen maşallah çok güzel kovanı doldurmuşlar.

Karakovanın kapağı açıldığında bu güzel görüntülerle karşılaştık.




Sağım işini karakovanda ustamız Ömer Faruk ağabey ve kovanların sahibi Erhan ağabey ve ben birlikte yaptık. Ben genelde fotoğraf çekmekle meşgul oldum ve sizlere bu görüntüleri yakaladım.


Herkes tam techizat kuşanmışken ben de fotoğrafta görüldüğü gibi maskesiz çıplak kollarla işimi gerçekleştirdim. Tabi arılar da beni iğneleri ile ödüllendirdiler.

Bal sağım sürecinde kara kovanın içinden güzel bir görüntü.

Kara kovandan alınan mis gibi çok güzel bir bal peteği kovandan Ömer ağabey tarafından kesilerek kovaya konuyor.



Petekler sıra ile kesilerek alındıktan sonra kovanın içerisinden bir görüntü.

Alınan peteklerle doldurulan plastik kapaklı kova birinci kovandan alınan bal ile tamamen doldu.

İkinci kovanın sağımına geçildi yeniden hazırlıklar yapıldı. Yeni bir kova getirildi. ikinci kovanın kapağı açıldı.


İkinci kovanın kapağı açıldığında bu görüntü ile karşılaştık. İkinci kovanda arka kapağa kadar doldurmuş peteklerin uç kısımlarında az bir boşluk olmasına rağmen yine de çok güzel maşallah.


İkinci kovandan da kova dolduruldu. Bal sağımı bittikten sonra kovanın içeriden görünüşü aşağıdaki fotoğrafta görüldüğü gibi.


Bu Arada Ömer ağabeyin misafirlerinin gelmesi ve yağmur yağmaya başlaması üzerine bal sağım işlemine ara verildi.

1 yorum:

Kozlu Ziraat Pazarlama dedi ki...

Çok değerli kardeşim
hasat ettiğin o ballar yenmezmiki.
Allah bereketini arttırsın. Ama keşke az daha evvel hasat yapabilseydin diye düşünürüm...
Size ve Eskişehirli arıcı kardeşlerime selam olsun...