8 Ekim 2008 Çarşamba

SARICA ARI MEZARLIĞI

Bu sene sarıca arı bolluğu var. Bu fotoğraflar sarıca arılar için kurduğum tuzaklarda ölen sarıca arılar. Ama arkası bir türlü kesilmiyor. Kurulan tuzaklar ve kapanlar fayda etmiyor. Saldırdıkları kovanları duman ediyorlar.

Arılıkta tel kafesten tutun pet şişelerden ve fare yapışkanı dahil her şey sadece bu arıları yok etmek için kullanıyorum fakat çok başarılı olduğum söylenemez. Bundan önce arı kuşları vardı şimdi bu sarıca arılar, arı kuşlarını arattılar. Bir tane yuva haricinde yuvalarını da bulamadım. Yuva bulunduğu zaman kolay toptan imha. Başka çare yok sanırım.

2 yorum:

Arıcı 07 dedi ki...

Bünyamin Bey;İşin zor.Onların yuvaları zulada oluyor.Bulmak tesadüfen olur.Ben Şimdiye kadar sadece 1-2 eşek arısı yuvası bulabildim.(10 yılda)Allah yardıncın olsun.

UĞUR KIRAN dedi ki...

Abi sarıcaar için bişey diyemem ama büyük boylu eşek arılarının yuvasını bulmak birnebze daha kolay.Adım adım olabildiğince uçuş yönlerini takip etmek.Ben bu yıl arıları yeni yerlerine getirdikten sonra 3 tane buldum ve yokettim.Tabi yoketmekte kolay değil.her yuvada çift giriş çıkış var ve sadece delikleri kapatma çözüm olmuyor.ne yapıp edip bir çıkış oluşturuyor ve hayata devam.En güzeli bulunan yuvaya ddt ilacını döküp öyle kapatmak aksi taktirde kovanlar sönünceye kadar tacize devam ediyorlar.Bende 2 zayıf kovan gitti bu nedenden dolayı.Yuvaları yoketme esnasında sokulmamak içinde oldukça hızlı hareket etmenizi öneririm çünkü benim gibi o anda sokulursanız enaz 2 gece uykusuz almak garanti ve geçmek bilmeyen bir yarada cabası.
saygılar Bünyamin abi