18 Ekim 2008 Cumartesi

SİSLİ SABAHIN GÜNEŞLİ GÜNÜ

Kış yüzünü göstermeye başladı. Yağmurlar başladı, sabahları sis çöküyor, öğle saatlerinde güneşli güzel bir yazdan kalma gün bu günleri biz arıcılar çok iyi değerlendirmemiz gerekiyor. Sonbahar bakımı ile ilgili bakımlardaki eksikliklerimizi gidermemiz gerekiyor. Bu günün işini yarına bırakmamak gerekiyor.
Gece ile gündüz arasındaki sıcaklık farklılıkları arttı. Arılığımda son rütuşları yapıyorum. Bundan sonra kovan içi resimleri de yayınlayamacağım gibi fakat son olarak bu gün de yanımda fotoğraf çeken kardeşimiz Berdan'ın sayesinde bir kaç kare alabildik.

Ağustos ayından bu yana kovanlarıma varroa zararlısına karşı mücadele yapıyorum. Bu mücadele değişik ilaçlarla devam ettim. İlk olarak formik asit, karton parçalarına formik asit emdirilerek kovanlara çerçevelerin üzerine koydum, daha sonra etkin maddesi oksalik asit olan Beevital hive clean kullandım, bu arada amitraz içerikli plusmat ve rulovarde kullandım, son olarak da yeni çıkan formik asit jel forbeevar kullanmama rağmen biliyorum ki varroa mücadelesi zor bir mücadele, hala daha kovan tabanında az da olsa varroa ölüleri görüyorum. Bu zararlı ile top yekün mücadele etmek gerekiyor. Sen istediğini yap çevrendekiler yapmadığı zaman sonuç almak çok zor görünüyor.

10 Eylül 2008 de vermiş olduğum kekleri bitirmişler. Diğer arkadaşlar arılarına sadece şurup verirken ben Almanya'da arıcılık yapan Mehmet YÜKSEL beyin bloğunda gördüğüm gibi kekle besleme yapmaya karar verdim. Bende kovanlarıma kek koydum ve bir taraftan da 3 günde bir az az da şurup verdim. Verdiğim şurup günlük olarak 300 - 350 gr geçmez yani. bu şekilde sonbahar beslemesi yaptım. Çok fazla olmamakla beraber, aşağıdaki resimde görüldüğü gibi kapalı göz yavrulu çerçeveler var.


Bu anaarı mahmudiye'de üretiğim ana arılardan, ilk günlerinde hiç beğenmememe rağmen bu gün değiştirecem yarın derken baktım durumu da iyi gidiyor kaldı bu sene. Niçin beğenmedin derseniz bu anaarı diğerlerine göre boyutları küçücüktü, döllenip geldikten sonra biraz anaya benzedi. Ben beğenmedim ama beni utandıracak galiba, şu an 3 çerçeveli kovanını 7 çerçeve getirdi. 7 çerçeveli mecudu da güzel maaşallah.

Bu gün kek takviyesi yaptım. Güçlü koloniler 1 kg. paketler halindeki kekleri bitirmişler. 1 kg. birer paket kek daha verdim, helal olsun onlara durumları güzel gözüküyor. Bahara da güçlü çıkacakları inancındayım. Hayırlısı olsun.

Hiç yorum yok: