29 Kasım 2008 Cumartesi

ARILIKTA KOVANLARIN YER DEĞİŞTİRİLMESİ

Geçen yazımda ruşet kovanların yerlerinin değiştirildiğini yazmıştım. Yer değiştirmeden dolayı havaların kötü gitmesi dolayısıyla, her hangi bir olumsuzluk yaşanmadı. Hava güneşli ve sıcak olsaydı bildiğiniz gibi arı uçuşa çıkacak ve eski kovanının olduğu yere dönecekti. Neyse ki problemsiz atlattık. Ruşetleri bahçemdeki üzeri kapalı arılığıma yerleştirdim.

Arılıkta kovanlarımızın yerlerini değiştirirken önceden bağzı önlemler almamız gerekir. Tabi bu konu aslında bahar aylarında işlenmesi gereken bir konu olduğundan bunlara değinmeyeceğim. Bahar aylarında tekrar bu konuya değinebilirim. Fakat bu mevsimde de kovanların yerleri değiştiğini çevremdeki arıcılardan duyuyorum veya en azından benim gibi kışı geçirmek için kovanların daha emniyetli yerlere alınıyor. Ben de kendimce kış günü de bakıma ihtiyacı olabilecek olan ana çiftleştirme kutusu olarak da kullandığım küçük ruşetlerin yerlerini değiştirdim. Yeni yerleri kuzey rüzgalarına kapalı olduğundan güneşli havalarda gerekli müdahale yapabilirim.


Yukarıdaki ağaç bir arıcı arkadaşımız tarafından hediye edildi. Arılığımıza diktik. Yabani erik ağacı imiş. Bahar gelince tutarsa dikdiğimiz ağaç yapraklanacak ve çiçeklenecek inşallah.


Bu mevsim de bu hava şartlarında, aslında kovanların taşınmaması gerekir. Benim taşıncak yer 500 metre olduğundan kucağıma alarak sarsmadan elimde götürdüm. Salkımdaki arı taşındığı zaman sarsıntıdan salkım bozulur ve salkımdan kopan arılar kovan dip tahtasına düşer. Dip tahtasına düşen arılar tekrar salkımdaki yerini alamazlar. Bu yüzden onları ölümüne sebep olabiliriz. Bu yüzden mümkünse bu mevsinde kovanlarımızı taşımayacağız. Taşınması gerekiyorsa da çok özen göstermemiz gerekiyor.

1 yorum:

erbabarici dedi ki...

Selamlar abi!
Şansın yaver gitti ve yer değiştirme işlemini kayıpsız atlattın inşallah kışlatmayıda kayıpsız atlatırsın.