4 Ocak 2009 Pazar

BU GÜN KOVAN ÖNLERİNDEN FOTOĞRAFLAR

Kar altındaki kovanlarımı dışarıdan tek tek kontrol edildi. -27 derecenin sonucu mu? bilemiyorum ama kovanların uçma delikleri ve uçma tahtaları arı ölüleri var. Ölen arıları dışarıya atmışlar sanıyorum. Uçan arı yoktu sadece iki kovan da arılar uçuyordu onları da videoya çektim. Kar'ın üzerine düşen arılar bir daha kalkamıyor.


Kovanların üzerine aşağıda görüldüğü gibi saçtan veya her hangi bir şeyden örtü tahtası yapmak gerekiyormuş. Kovanların üstlerinde biriken karlar bu gün erimeye başladı, su damlaları uçuş tahtasına damlıyor. İnşallah kovanın yanından süzülüp gidenler kovanın içine girmez.


Yukarıdaki dört kovanın rahatı iyi galiba, sessizce baharı bekliyor.



Ne zamandır elimize alamadığımız arılarımız. Bu gün kar üstüne düşen arıyı karların üzerinden aldım. Elimde uzun bir süre hareketsiz kaldı. Fotoğraflarını çekerek uzun uzun inceleme imkanı ile özlem giderme fırsatı buldum.


YORUMUNDA;
hasbi akyol dedi ki...
s.a sayın dostum,bu derecelerde arıları nasıl bahara çıkarıyosunuz bu şekilde dışarda merak ediyorum doğrusu.bazı arkadaşlar sahil kesimlerine yada içerlerde bi yerlere alıyor...
03 Ocak 2009 Cumartesi 12:51
DİYOR.

Sayın arıcı dostum böyle eksi dereceler devamlı değil üç sene önce burada -42 görmüşüsüz, Anadolu iklimi böyle çok soğuk geceler yaşayabiliyoruz. Üç sene öncesi yaşadığımız soğuk günlerde bahçelerde bulunan üzüm asmaları tamamen dondu. İğne yapraklı çam ağaçları ise soğuktan yandılar. Yaprakları kurudu gitti. Bu sene yine havalar iyi gidiyor. Arada böyle soğuk geceler olacak. Birde kapalı yerde veya sıcak iklim bölgelerinde kışlatmaktan söz etmişsiniz. Benim de kapalı arılığım var bahçemde yukarıda resmi görülen. Resim gece çekmiştim flu çıkmış ama yer olmasına rağmen bu sene kovanların belli bir kısmını kar altında bıraktım. Hayırlısı bahara çıkalım iyi yada kötü yönlerini değerlendireceğim. Yabancı sitelerde de kar altında kalıyor kovanları ben de bu sene bıraktım. Seneye Allah kerim.


Bu kovanın üstünde bulunan karlar erimiş. uçuş tahtasına damlıyor su damlacıkları. Uçuş deliğinde ölü arılar var.

2 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Yeterli gıda miktarı olduğu sürece hiç bir şey olmayacağını öğrendik en azından.

İlhami Uyar dedi ki...

Bünyamin bey dediğiniz gibi soğuktan arı ölseydi,Karsta ,Erzurumda arıların yok olması gerekirdi,arıyı soğuk değil açlık öldürür tezi burada herşeyi özetliyor.Kolay gelsin.