20 Ocak 2009 Salı

RUŞET KOVAN

Ruşet kovan, bu kovandan geçen sene 5 adet yaptım. Toplan 11 adet çerçeve var, bu küçük ruşet kovanda. Kovandaki çerçevelerin ölçülerini merak edenler için, Normal standart çerçevenin yarısı büyüklüğünde ölçü bu yani. Aynı zamanda bu kovan ortadan ikiye bölerek ana arıları çiftleştirme kutusu olarak kullandım. Bir kovanda iki adet anaarı döllendi. Sonbaharda kovanlardan ana arıların bir tanesini alarak ve bölme tahtasını da aldıktan sonra birleştirdim. Yukarıdaki video bu gün çektim. Son durum bu şekilde. Geçen sene bu kovanları yaparken ana çiftleştirme kutularında yedek anaları kışlatan arkadaşları biliyorum. Bu kovanları anaarı çiftleştirmede ve sonbaharda anaarısıyla kışlatmak için kullanacaktım. Beş adet var bahara sağ çıkarlarsa bu kovanlardan daha yapmayı düşünüyorum.

Hiç yorum yok: