10 Mart 2009 Salı

BU GÜN SAKAR DERESİ YAĞMURLU

Bu gün Sakar Deresi Bulutlu ve yağmurlu görünmesine rağmen gidip arılığı dolaşmak istedim. Hava tahminleri yanılmamıştı. Vadiye vardığım zaman hava kapalı sıcaklık 8-9 derece civarında yağmurda yağdım yağacam diyor. Soğuk bir hava ve arı uçuşu yok. Ben de arılıkta yapılacak olan işleri yapıyorum, arıların su alması için havuz büyütüldü daha fazla su toplaması için.Saat 11.15 civarında hava açar gibi oldu. Arılar sanki hazırda bekliyorlarmış ki hemen hepsi dışarıya attılar kendilerini. Doğru badem ağaçlarının çiçeklerine.




Arılar çiçeklerle kavuşmuştu. Fakat bu güzel manzara çok kısa sürdü birden hava karardı. Yağmur atıştırmaya başladı.

Bereket yağıyor şükürler olsun. Bu güzel yağmuru da çadırın önünde çay içerek izledim. Yağdıktan sonra açılır diye beklemem faydasız dı. Bir ara yağmur yağışı biraz durdu. Fırsattan istifade toparlanıp. Sarıcakaya İlçemize gittim.


Yağmur devam ediyordu arılıkta çalışmak mümkün değildi. Bu fırsattan istifade Sarıcakaya İlçe Tarım Müdürlüğünü ziyaret ettim.


İlçe Tarım Müdürlüğü bahçesinde İlçe Tarım Müdürümüz Mehmet Akif TORUN Bey ile tanıştıktan sonra benim gibi yağmurdan istifade eksik evraklarını tamamlamak için orada bulunan Habil TALAN Beyle tanıştık. Kendisi yanıma gelerek "ben sizi tanıyorum" deyince blogtan olduğunu tahmin ettim. Evet doğru tahmin ozaman bu anı da fotoğraflamak gerekli tabi. Arıcılar sıcak kanlı insanlar sohmet muhabbetten sonra kendi arılığına davet etti. Arılığın adresini aldık tabi davete icabet edeceğiz inşallah. Onun çalışmalarını da görüntüleyip sizlerle paylaşacağız.


Genç dinamik Sarıcakaya İlçe Tarım Müdürümüz aynı zamanda arıcılık yapması sebebi ile ortak çok noktamız çıktı. Aynı anda Mihalgazi İlçe tarım Müdürümüz Murat EFE Bey ile de tanışma fırsatım oldu. İki İlçe Tarım Müdürü arasına girerek dilek tuttum bende. Hadi hayırlısı. Resimde sağda bulunan Mihalgazi İlçe Tarım Müdürümüz Murat EFE Bey.




Sarıcakaya İlçe Tarım Müdürlüğünden ARI KONAKLAMA BELGESİ alarak işlemi tamamladık. Yağmurlu geçen günümüzü bu şekilde değerlendirdim. Bu arada belgemizi aldık fakat yağmur yağmaya devam ediyor. Biz de koyu bir sohbete daldık. Konu arı olunca, sahi resim çekmeyi de unuttuk. Arıcı bir ağabeyimiz geldi Ali Osman Bey, fotoğrafını çekmemişim. Sanki zaman darlığı var gibi kısa bir süre içerisinde konudan konuya geçildi. Çaylar içildi sohbet koyulaştı. Ali Osman Bey biraz ketum ortadan konuşuyor. Tabi zaman geçti benim dönüş saatim yaklaştı. Sarıcakaya İlçe Tarım Müdürümüz M.Akif TORUN Beye ve çalışma arkadaşlarına göstermiş oldukları yakın ilgi ve alakadan dolayı teşekkür ederim.
Aşağıda yağmur yağışı ve arılık videosu var yağmurun şiddetini çok açık ve net olarak anlatıyor.


1 yorum:

muratakın dedi ki...

Sayın Bünyamin Bey:
Ali Osmanı tanımışsın ama resmini çekememişsin zaten o yerinde duramaz yakalamak zordur.
ama çevreyi iyi tanır, bilgi almaya çalışırsan iyi olur.