25 Mayıs 2009 Pazartesi

KALDIĞIMIZ YERDEN ÇALIŞMAYA DEVAM

Sarıcakaya'dan Mahmudiye'ye dönüş yaptık Mahmudiye de durum daha iyi. İşler beni bekliyormuş, küçük ruşet kovanları boyama ile başladım işlere, bundan sonra daha fazla çalışmak gerekiyor.
Aslında çalışma derken bundan sonra gelecek senenin hazırlıklarına şimdiden başlamam gerekiyor. Arıların yarısına yakını satıldı. O yüzden fazla sıkışma olmayacak gibi görünüyor. Bu sene çok değişik bir yıl oldu, hayırlısı olsun. Bir türlü gelmek bilmeyen bahar, bakalım belki de baharı görmeden yaz gelebilir. Geçen sezon bu zamanlar bal sağımı için hazırlanıyordum. Bu sene çok gerideyim. Arı petek örmeye daha yeni başladı. Ülkemizin çeşitli yörelerinde arıcılık yapan arkadaşlarımla görüştüğümde de aynı durum ile karşı karşıya olduğumuz görülüyor. İnşallah bundan sonrası iyi olur.

Yeni yere taşındım, yeni bir körük ile başlayayım diyerek, yeni körüğümü yaktım. Arka planda arıların su ihtiyacını karşılaması için yapılmış küçük bir havuz, içerisi çam kozalağı ile doldurulmuş bir havuz arıların boğulmaması için.


Yer büyük olunca, kovanlarımı da tek sıra ip gibi dizmek yerine, belli ölçülerde kendime göre sınıflandırarak bölüm bölüm olarak yerleştirdim. Bu sene de böyle olsun bakalım. Kovanların taşınması yapılacak işlemler, işler biraz fazla yoğunlaşmıştı. Yeniden yeni düzene girdik. Bu yüzden de haberleri biraz aksattım tabi. Bu günler yoğun günler, olacak bunlar hayırlısı olsun.




2 yorum:

UNUTMAZSOY ARICILIK dedi ki...

Sayın Bünyamin Bey.Yeni yeriniz hayırlı olsun.Çalışmalarınızda kolaylıklar diliyorum.Ürününüz bol kazancınız bereketli olsun...

erbabarici dedi ki...

ABİ TEKRAR HOŞGELDİN BEREKETLİ VE KAZANÇLI BİR SEZON DİLİYORUM..