13 Haziran 2009 Cumartesi

KARA KOVAN

Arılıkta boş duran karakovanın içinden görüntü. Ben boş olarak biliyordum ama, boş değilmiş benim kara kovanı eşek arısı işgal etmiş. Bu günlerde kara kovanımdan oğul bekliyorum. Bu yüzden boş olan kara kovanımı temizleyip oğul koymak için hazırlamak için arka kapağını açtığımda bu manzara ile karşılaştım.

Eşekarısı küçük bir yuva yapmış tavana asmış. Bu küçük yuva eşekarısının anası için hazırlanmış sanıyorum. Görmeseydim burada bir sürü yavru yapacak yavru çoğaldıkça yuva da büyüyecekti ama küçük iken yakalayıp yuva bozuldu temizledim kara kovanı oğul almaya hazır vaziyette inşallah oğulu kaçırmayız. Diğer karakovanın anası bu sene üçüncü senesi daha hiç oğul vermedi o yüzden bu sene verecek diye bekliyorum. Hayırlısı.

Yukarıdaki 80 cm. boyunda bir ot. Arılıkta küçük ruşetlerin önünde, ruşetlerden oğul çıkmaya başladı. Belli ki ihmal ettim onları son zamanlarda, çıkan oğullar yukarıda görüldüğü gibi bir ot parçasına veya aşağıda görüldüğü gibi her hangi bir kovanın önüne tutunuyor. Alması da çok kolay oluyor tabi.


Oğul hakkında yazılacak çok şey var, bu sene benim arılıkta çıkan oğulların fotoğraflarını yayınladım. Üç adet oğul fakat çevremdeki arkadaşların arılıklarında çıkan oğulların alınması için yardım etmeye gittim. Teknik arıcılıkta oğul olayı yok, ama olan bir şeyi de inkar etmenin anlamı yok. Bu sene bir çok oğul gördüm ve kovana aktardım. Bir kısmının resimlerini ve videolarını daha önceki yazılarında yayınladım. Aslında bu konu ile ilgili bir yazı yazmak geliyor içimdem ama yukarıda söylediğim gibi teknik arıcılıkta oğul verdirmek değil, asıl oğul verdirmemek önemli. Bu sene oğulları çok güzel izleme ve gözlemleme şansı buldum. Bu konuda da bilgilenmek gerekiyor.

Yukarıdaki resimde ise kangal dikenine sarmış bir oğul. Küçük gibi görünsede kovana aldım dört çerçeve koydum. Akşam üzeri baktığımda ise çerçeveleri sarmış kovanın tabanında boşlukta arıları görünce bir çerçeve daha verdim. Diğer iki oğulu anladık çıktıkları kovanlar belli iki çerçevelik oğullar da bunun kovanını bulamadım. Oğul çıkacak kovanım yok çünkü, Yarın kontrolde belli olur. Hayırlısı.


İlçe tarım Müdürlüğümüzde görevli Veteriner Hekimler, Akşam mesai bitmek üzere iken gittim yoğun bir çalışma içerisinde idiler. Mesai sonrası da arıcılık mesaisi başladı. Arılığa gidilerek kovanlar kontrol edildi.

Veteriner Hekim Ali Bey Bilgisayarda evrak yetiştirme telaşında, İlçe Tarım Müdürlüğümüz Personelinin Veteriner Hekimlerin Odasında çalışan görevli personel ve Erdinç Bey'in kızı.

1 yorum:

muratakın dedi ki...

Bünyamin Bey:
Sizin oğullarda saçak merakı var ya kömürlük saçağı, ya kovan saçağı.
bazılarıda sizi zahmet olmasın,diz çöküp alasınız diye çalılara konuyor.
güzel bir alışkanlık.