21 Haziran 2009 Pazar

DADANT KOVANLARIMA GEÇİŞ DÖNEMİNE AİT İKİ ADET BALLIK

Dadant kovanlara geçiş döneminde kullanmak üzere iki adet ballık yaptım. Bu ballıklar normal standart kovanların ballıkları ile aynı ölçülere sahip yanlız biraz daha geniş olarak yaptım. 12 çerçeve alacak şekilde oldu. Asıl dadant kovanların ballıkları yarım ballık tabir edilen 17 cm yükseklikte olarak yapılacak. Bu sene bu kovanlardan bir beklentim yok.
Normal standart ballık şekilde yapmamın sebebi ise şu an kuluçkalıkta bulunan ilk aktarılan çerçeveleri yukarı kata almak sureti ile yavruların çıkmasından sonra çerçeveleri almak için bu şekilde düşündüm. Marangozhanede makina ile yapılacak bölümleri yaptıktan sonra evde yapıştırma ve vida ile ballıkları topladım.


Boyayıp taşıma kuluplarını takınca bu şekil oldu. Renk farklı oldu ama olsun bunlarda böyle olsun. Bayağı da güzel oldu.

Dadant kovanın kuluçkalıktaki çerçeveden bir görüntü. Kocaman bir kemer ve alt kısmına yumurta atmış.


Eski çerçeveler ballığa alınarak Dadant kovanlara kat atıldı.


Son şekli ile arılıkta yerleri aldılar. İki tanesi çok güzel gidiyor. Bir tanesi biraz ağır gidiyor. Hayırlısı.



Geçen günlerde yayınlamış olduğum ruşet kovan. Kat istiyordu kat atmıştım. Bu gün yapılan kontrolde, katı doldurmuş, bir kat daha istiyor ama bu ölçülerde katımız yok. Bu yüzden bölünerek üç ruşet kovan daha yapılacak, ilerleyen günlerde bölünecek.


Ruşetin ballığından çerçevelerden bir tanesinin görüntüsü. Aşağıda ise benim yardımcım Berdan çerçeve ile poz verdi. Bu sene bana çok faydalı oluyor. Arı ve arıcılık konusunda çok iyi bir çalışma içerisinde, boş zamanlarında devamlı olarak benim arılığa gelerek bana yardım ediyor.


Geçen sene kendisine çırak diyordum ama bundan sonra çıraklıktan ziyade yardımcım diyeceğim iki senede bayağı bir yol kat etti. Bu işe sevdalı arı sevdalısı olması tabi işleri kolaylaştırıyor.

1 yorum:

MURAT AKIN - ARICI dedi ki...

Bünyamin Bey:
Geçiş ballığını iyi düşünmüşsün.
Diğer kovanlarından dadantlara, dadantlardan diğer kovanlara yardım için ara bağlantısı olarak çok iyi olmuş.