14 Temmuz 2010 Çarşamba

MANZARA GÜZEL


Manzara çok güzel ova altın sarısı. Bu bölüm yağlık ayçiçeği, tamamına yakını açmış, durumda.

Özdemir YİĞİT Ayçiçeğinin sahibi, yağlık ve çitlemelik olmak üzere, iki çeşit ayçiçeği ekmiş. Arılarımı polinizasyonda kullanmak üzere kovanlarımı ayçiçek tarlasına taşıdı. Daha ayçiçek ektiği günden bu güne ısrarla arılı kovan istemesi üzerine, kovanlarımı onun tarlasına taşıdım. Sağolsun taşıma masraflarını kendisi üstlendi. Daha doğrusu arabasını ve adamlarını kovanların taşınmasında kullandı.


Bu elemanlar Özdemir Bey'in elemanları kendilerine yardımlarından dolayı teşekkür ediyorum.



Bu bölüm çitlemelik ay çiçeği henüz daha yüzde onluk bir bölümü çiçeklenmiş, yüzde doksanlık bölümü daha çiçek açmamış durumda.


Arılarıa yer beğenirken şuraya mı buraya mı derken, en sonunda tarlanın göbeğine su kuyusunun çevresine yerleştirdim. Tek sıra ip gibi olmasa da çok güzel oldu. arıların su alabilmesi için sürekli musluk açık vaziyette bırakılıyor, tarla sahibi tarafından. Pazartesi günü akşama indirdik arıyı bu fotoğraflar bu gün çekildi. Arılar şaşırmış gibi kendilerini çiçek tarlasının göbeğinde buldular, hadi hayırlısı.


Sonuçları hep birlikte göreceğiz inşallah.

4 yorum:

ARICISERKAN67 dedi ki...

selamunaleykum..

Abi arıcığa başladım başlayalı hep duyuyorum çiçek balını şimdilik resimlerle ve sizin gibi arıcı arkasaşların anlatımlarıyla yetiniyoruz.İnşallah önümüzdeki senelerde bende ayçiçeğine getireceğim arılarımı.

kolay gelsin iyi çalışmalar

mcsumer dedi ki...

Bünyamin Bey, Merhaba!

Son iki yıdır ben de görüyorum ki çiftçiler, arıların tozlaşmadaki önemini kavramaya başladılar.
Bakalım insanların süzülmüş balları, hele bir de kristalize olmuşsa, daha görmeden sahte
diye damgalamaktan vazgeçtiklerini de görebilecek miyiz?

İşlerinizde Kolaylıklar Dilerim.

muratakın dedi ki...

Sayın Bünyamin Bey:

Bir sorun aklıma geldi su kuyusunda motor çalışıyormu yani titreşim varmı ona dikkat ettinizmi?
Yoksa arılar çalışmaya pek çıkmazlar veya nazlanırlar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Baktım hocam, derin kuyu elektrikli, titreşim yok, ses yok çalıştığı belli olmuyor. Uyarın için teşekkürler.