17 Şubat 2011 Perşembe

BAHAR GİBİ BİR GÜN

Bahar gibi bir gün, gibisi fazla diye düşünsem de daha henüz karlar tamamen kalkmadı. Az da olsa çevremizde görünüyor. Burası Anadolu Bozkırı, daha henüz başlamamış olan Mart ayı var önümüzde. Atalarımız söylemiş Mart kapıdan baktırır, kazma kürek yaktırır. Bu yüzden bizim baharmıza bir hayli var diyelim.

Küçük ruşet kovan, inadına direniyor. Ben sağlamım bahara çıkacağım der gibi. Bu gün harektlenmiş temizlik uçuşunda, Beyaz kar üzerini kahverengi boya ile boyama yapıyorlarlar.

Karakovanın girişini strafor ile daraltmıştım, açık kalan yeri de kendileri propolis ile kapatmışlar. O kadar kapatmışlarki sadece hava deliği için sanırım küçük bir delik bırakmışlar. Oradan arının çalışması mümkün değil. Bahar gelince açarlar diye düşünmüştüm. Bu gün strafor olan yer açılmış, propolis olan yer öylece kapalı duruyor. Büyük bir giriş deliği olmuş, Akşam üzeri tekrar eski haline getirip kapatırım. Temizliklerini rahat rahat yapsınlar.


Bu büyük kovan, ona diyecek bir şey yok. Aşağıdaki mavi kovan Arılığımda katlı olarak kışlattığım kovanlarımdan birisi, iki adet böyle katlı olarak sonbaharda bıraktım. Büyük kovanı da sayarsak üç adet, bunların durumları ne olacak, kovanları açtığımızda göreceğim inşallah.



Bahçemde de gölgede kalan yerdeki karlar kaldı. Güneş alan yerler eridi. Yarın için havanın iyi olması halinde katlı kovanları açmayı düşünüyorum. İnşallah iyi bir hava yakalayıp hepsini açmak en iyisi şimdilik dışarıdan bakmakla yetiniyorum. Güzel günler ileride inşallah.
Aşağıdaki video katlı kovandan bu gün çektim. Bu gün arılıkta arı sesi vardı yani.


2 yorum:

HÜSEYİN AVNİ ÖZCAN dedi ki...

Bünyamin abi bu arı yakında oğul verecekmiş gibi duruyor.(ALLAH NAZARDAN SAKLASIN)

mahmudiyearicilik dedi ki...

Kovanı açınca belli olacak:)
Bu gün yine açamadık hayırlısı, Katlı kışladı, biraz kalabalık gibi görünüyor.
Maaşallah.