10 Mayıs 2011 Salı

NİSAN AYI BÖYLE GEÇTİ

Ali YILMAZ Nisan ayı başında, tarlasına bezelye ekmiş, çimlenip çimlenmediğini kontrol etmek için tarlaya gittik. Bezelyeler çimlenmiş.





Nisan ayı bu sene soğuk geçti. Budanan bağlardan damlayan sular, gece sabaha kadar sarkıt oluşturmuşlar.

Bezelye tarlası.


Darcanlar Kerestecilik, Benim söğüt ağaçlarını bir güzel biçti. Elimiz boş kaldıkça, ben de kovan yaparım.

Kovanlık ölçülerinde biçterdim ağaçları. Bundan sonrası kolay ekleme yapıştırma yok. Enini boyunu kes, tutkalla vidala.







Havaların güneşli olduğu günlerde de arılarımızı kontrol ettik.

Resimler fazla olunca sıralama karışmış.






Nisan ayında Eskişehir Arı Yetiştiricileri Birliğinin olağan genel kurul yapıldı.

Fatih Hocamız, avköpeği yavrulamış. Maaşallah çok güzel yavrular.

İki tane yavrunun kuyruğu doğuştan kesik.


Yavruyu alacağız diye annesi bizi takip ediyor. Elimize alınca yanımızdan ayrılmıyor.
Nihayet erikler çiçek açmaya başladılar. Aşağıda da frenk üzümü diyorlar, sarı sarı çiçek açtı, güzel de kokuyor.


Vişneler henüz çiçek açmadı. Daha henüz yaprak çıkartmaya başladılar.

Elma ve erik ağaçları çiçeklenmeye başladı. Bahar gelecek galiba, fakat havalar yine de soğuk. Sabah güneşli, öğleden sonra yağmur yağıyor.



Eskişehir'de açılan Tarım fuarını Ömer ve Halil abi ile birlikte gezdik. İlgimizi çeken bu dev traktörün önünde onları resimledim.


Yeğenim İlayda, Kendi kendimizin resmini çektik. Görmeden ama görerek çeksek de daha iyi olamazdı diye düşünüyorum.
TKV nin arılığından görüntüler.


Burası de kovan fabrikası TKV nin ustalar çalışıyor, Kovan imalathanesi, Ayrıca strafor kovanları inceledim. Güzel görünüyor, ağaca göre daha pahalı, aslında 5 çerçevelik ruşetler var diye gitmiştik ama bizim gittiğimizde bitmiş.







Baykuş, benden kaçmayınca ben de yaklaştım ve çok yakından fotoları çektim. Sanıyorum yavru bir baykuş büyük olsa bu şekilde poz vermezdi,


Bu da kanola galiba ben ekmedim ama, geçen sene vardı bir kök, bu sene birkaç kök var seneye inşallah daha çok olacak.


Hacı abi strafor kovanları inceliyor. Ruşetleri bulamadık büyük kovanları da almadık. Sadece baktık o kadar.


Ben biraz fazla gezmişim her halde. Çerçeve vermediğimiz küçük ruşet çerçevesiz olarak yapmış petleri. Tam kovanına göre.


Eksik yer kalmamış. Kovanı aktardım yeni kovana, kendi ördüğü dalaklara yumurta atmış, birtanesini kırmadın çerçeveye bağladım. Kapalı gözlü olan petek ağırlığa dayanamadı kırıldı. Bir çerçeve zararımız oldu yani.




Kovana göre örülen petekler,

5 yorum:

taskın dedi ki...

selamlar
herşey çok güzeldi
köpek yavruları çok şirin görünüyor
tkv deyince taa 2001 yılıan döndüm birden
tkv den bende stroforkovan almıştım
her şey güzeldi fakat 2 hata var idi

1-çıta üstü arınıngezeceği 1 cm mesafe bırakılmamış
2-kat koyunca arada 1 cm mesafe yokçıtalar biribirne değiyor yaniarı nasıl gezecek

fakat hataları bi yana bırakırsak
arı iyi gelişyor süper randıman var
fakat tahta harici doğal olmayan şeyleri sevemedim bir türlü
alanada neden alıyorsun demem
ve storoforları terkettim
gelişmve hafiflik süper
tercih işi
başarılar

ALİ ŞEKERLİ dedi ki...

Bünyamin Bey Merhaba!

Fotoğraflarınız çok güzel, hoşuma gitti...
İklim olarak siz bizden bayağı geriden geliyorsunuz galiba, bizde vişneler çiçeklendi ve geçti, neyse hayırlısı olsun.

Kolaylıklar dilerim, işleriniz rast gitsin...

mahmudiyearicilik dedi ki...

Ali Bey iyi dilekleriniz için teşekkürler.
Fotoğraflar nisan ayı boyunca çekildi. O yüzden Nisan başı olabilir.
Şu anda açtılar, açmayan meyve ağacı olarak ayva ağaçları ve akasya ağaçları kaldı.

Taşkın bey strafor kovanları güzel özetlemişsiniz. Benim de terciğim ağaçtan yana olduğu için sadece baktık. Ölçülerini incelemedik.

d.m.t dedi ki...

Yavrular gerçekten çok tatlı maşallah! Bizde yok, annem istemiyor! Bende gidip komşuların köpeklerini seviyorum:)

Baykuşa ise bayıldım, bakışları ne kadar masum; dediğiniz gibi o da bebek galiba.

Sizin söğütleri görünce bizim söğütler aklıma geldi.Bizde biçtirirsek elimde tahta olurdu.
Size birşey sorabilir miyim:Biçimi ne kadara geliyor yani bir metreküp kavak tahtası almaya göre?

Selamlar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Demet Hanım, söğüt ağaçlarının biçimi için, metreküp olarak hesaplanıyor. Metreküpünü 50 Tl ye biçtirdim. Kovan için bayağı tahta çıktı.