9 Nisan 2008 Çarşamba

macahel'den gelen kafkas melezi analı kovanlar

Geçen sane Macahel'den getirttiğim Kafkas melezi analı iki kovanım. Bu gün kovanları kontrol ettim. Bu iki kovandan çok ümitli idim fakat şu ana kadar yapılan karşılaştırmalarda Muğla ,Korniyol ve Mahmudiye'de doğup çiftleşen analı kovanlara göre bu iki kovanım çok yavaş ilerliyor. Bu sene ne yapacak çok merak ediyorum.
Bu çerçeve kafkas melezinin kovanından özellikle ballı tarafın da resmini çektim. Kafkas ırkının özelliklerinden birisi de çerçevede balı görmeden yumurta yapmıyor. Çerçevelerde ballı bir kemer ve resimde görüldüğü gibi ballı çerçevelerin ortasına yumurta bırakıyor.




Bu iki kovan hakkında çok fazla yazmak istemiyorum, çünkü geçen sene geldi. Bu gün itibarı ile değerlendirme yapmam gerekirse diğerlerine göre geride kaldı diyebilirim. İşi şansa bırakmaya niyetim yok on gün daha takip edeceğim kendini toparlamazsa bu macahelden gelme kafkas melezi analı iki kovanıma diğer kovanlardan takviye yapmayı düşünüyorum.



3 yorum:

Ali Türk dedi ki...

Abisi kafkas çıtada bala bakmaz zamanını bekler o arı.Zamanını gelsin bak bakayım çıtanın sıfırına gidip yumurta atıp atmadıgına.Eskiden bunları gözlemlemiyorduk çok iyi herkesin bu tür şeyleri sorgulaması.Hayırlı bir sezon dilerim kolay gelsin.Gayet iyi gidiyorsun.

UĞUR KIRAN dedi ki...

evet abi bencede iyi yaparsın, boşuan zorlamayla olmuyo bu işler, en güzeli yöresel ırk.Her şey yerinde ağırdır derler ya, bu konuda aynen böyle

Kenan GİŞAN dedi ki...

Sn. Bünyamin YİĞİT
Benim arılarımda kafkas F1'i (ben macahel'den almadım) hafta sonu kotrolünde arılar 4,5 çerçeveydi ve 3,4 çerçeve kapalı gözlü yavru vardı. Bu hafta ilave çerçeve vermem gerekecek. Ben kafkas arısından şimdilik memnunum.
Ben arılara şubat ayında her kovana 1 kg. kek vermiştim o zaman kovanlarda balda vardı, kekler bazı kovanlarda yeni bitti (belki kovanlar zayıf diye geç bitti) bir aydırda haftada kovanbaşı yarım kilo şurupla besliyorum. Kovanlarda hemen hemen hiç bal kalmadı ama yavru durumu iyi ananın yumurtlayacağı yer kalmadığından çerçeve üstlerine petek örüyorlar.
Sizin kafkas arısı saf kafkas mı? F1'ler saf anayla yerli erkekle çifleşmesinden meydana geldiğinden F1'lerin daha verimli olduğu söyleniyor.
İyi bir sezon geçirmeniz dileğiyle.