30 Nisan 2008 Çarşamba

VADİDE SON KONTROLLER

Bu gün erkenden ben Yusuf GÜRBÜZ ve Emin PEKMEZ vadiye gittik. Vadide son günler artık bu yüzden ekip şefi "ben arıları görecem görmeden ayrılamazsın " deyince doğru arılığın yolunu tuttuk.

Yusuf GÜRBÜZ'ün arılığındaki körük çok güzel yanıyordu. Benim körük de yaşlandı mı? ne tek başıma çalıştığım zamanlar sürekle sönüyordu hemen yenisini almaya karar verdim Eskişehir'e gimem gerekiyordu körük için ben bunları düşünürken Hacı abi (Ömer Faruk SOYSAL) telefonla aradı. "Ben Eskişehir'deyim birşey lazım mı?" diye sorunca hemen körük lazım dedim. sonra ona arkaşların arılığındaki körükten bahsettim hiç sönmüyor. Çok güzel "güzel bir şey olsun dedim". Tamam dedi ben alayım da o sönsün bakayım diyerek telefonu kapattı. Bu körüğü getirdi gerçekten çok güzel duman veriyor. Hiç sönmüyor. Hemen körüğü ateşledim.

Ekip şefi ve Emin bey kovanları kontrol edecekler. Bende onlara körükçülük ve fotoğrafçılık yaptım.

Tek tek çerçeveler itina ile kontrol ediliyor. Yorumlar yapılıyor. İyi bir bilgi alışverişi oldu.

Bu çerçeveyi özellikle resimledim Dağgüzelinin F1 anasının kovanından yumurtlama şekli belirgin olarak gözüküyor. Çerçevenin tamamına yumurta atmıyor resimde görülen elips şeklindeki orta alana yumurta bırakıyor çerçeve kenarlarında bal için az da olsa bir bölüm kalıyor.

Çerçevelerdeki yavrular günlük yumurtalar süfle kapalı kapalı gözler konrol ediliyor.

Emin beyin elinde bir çerçeve altta Yusuf beyin elinde bir çerçeve kontroller sürüyor.


Sonuç: Bu hafta sonu vadiden ayrılmayı planlıyordum. Kovanların kontrollerinden sonra hep birlikte bir değerlendirme yaptık. Kovanlarımız istediğimiz güce ulaştıklarına karar verdik ve nasipse Allah'tan bir mani olmazsa hafta sonu vadiyi terk edeceğim. Yani yuvaya dönüş yapacağım hayırlısı Allah'tan.



Konrollerini bitiren ekip şefi Yusuf GÜRBÜZ ve Emin PEKMEZ Yusuf'un arılığına gitmek üzere aracın yanındalar. Vedalaşarak kendi arılığına doğru yola çıktılar. Kendilerine buradan teşekkür ediyorum.


KOVANDAN ANA RESİMLERİ





Öyle poz verip durunca ben de çekmeden yapamadım. Bol bol resimledim. Belli mi olur ileride belki lazım olur.

Hiç yorum yok: