4 Mayıs 2008 Pazar

YAĞMURLU GÜNLER

Bu gün vadiye gideceğim. Sabah erkenden yolaçıktım yukarıdaki resim Mahmudiye'de bir akasya ağacı vadide akasya ağaçları çiçeklendi bitti. Mahmudiye' daha henüz çiçek açmamış fakat açması çok yakın görünüyor, yağmurlardan sonra açaçak yada bu arada güneş açarsa akasya çiçeklenmiş olur. Akasya çiçek açtığında arılarımı Mahmudiye'ye getirmek istiyordum fakat vadide flora daha iyi şimdilik biraz gecikebilirim. Aşağıdaki resim vadiden komşu arılık çiçeklenme had safhada kovanların önleri bildiğim kadarı ile geçen çarşamba temizlenmişti bu resim cumartesi 3 Mayıs'ta çektim dört günde bu şekle gelmiş Sezai arkadaşımıza bayağı iş çıkmış bayağı bir tırpan sallayacak.

Hava kapalı hava durumu da yağışlı demesine rağmen vadiye gittim vadide yağmurla karşılandım. Çok güzel yağmur yağıyordu arada sırada bulutların arasından güneş kendisini gösteriyor. Arılar bunu fırsat bilip dışarıya çıkıyorlar. Yukarıda görüldüğü gibi yağmurdan ıslanıp kovanın önüne düşen bir arıya yardımcı olmak için elimde biraz kurumasını bekleyip uçma tahtasına bıraktım.


Yerli arı olan kovan çalışıyordu. biraz onu izledim. Yağmura rağmen devam ediyordu çalışmaya.


Bu arada gelen telefon dağdan ana kutularının alındığını bildirdiler bende kendilerini çaya davet ettim. Dönüş yolunda doğru benim arılığıma ayak üstü çay faslı arı sohbeti derken işler çok yolcu yolunda gerek diyerek araca doğru giderek uğurladım arkadaşları.




Aracın yanına gelindiğinde Ekip şefi Yusuf Gürbüz kayıtları açtı sana 15 numaralı kutunun sağ tarafındaki ana sizin hemen bulunacak arabanın içinde 15 numaralı kutu va açıldı.


Hep birlikte ana arı aranmaya başlandı. Dağgüzelinin kızlarından birisi dağda doğal olarak döllenmiş bir de bulabilsek küçüçük kutunun içinde.





15 numaralı kutuda aramalar devam ediyor. Sonunda bulundu saklanmış kutunun tabanına.


Halil hemen yakalayıp kafese koyuyor. Yeni bir kovan için hazırlanıyor.Hayırlısı olur inşallah.


Hiç yorum yok: