12 Haziran 2008 Perşembe

KARA KOVANIN TAMİRİ YAPILDI

Kovan mezarlığından alınan kara kovan öncelikle sökülmesi gereken yerleri sökülerek güzelce temezlendikten sonra bakıma alındı. Kaç yıllık olduğunu bilmiyorum ama çok eski bir kovan büyük bir kütükten tek parça olarak oyularak yapılmış. Hiç metal bir çivi kullanılmamış ön ve arka kapaklarını tutturmak için ağaç çiviler kullanılmış. Yanlız çatlayan bölümlerine açılmasın diye dışarıdan çubuk demirden dövülerek yapılmış iki adet demir çivi çakılmış sanıyorum tamir görmüş tamir esnasında çakılmış ta olabilir. Çatlaklardan ayrılmasını önlemek amacı ile sanıyorum.


Bu demir çiviler bile zamana karşı koyamamış yine de buralardan kovan çatlamış bayağı 1cm. kadar aralanmış.

Arka kapak bal sağımı yapılırken zor açıldığından olsa gerek zorlanmadan sanırım kırılmış ve arka kapağı yok ben aslına uygun olarak bir arka kapak yaptım.


Kovan ıhlamur ağacından yapıldığı için aslına uygun oması için 1cm. kalınlığında aralanan çatlak bölüme 1cm ve kalınlığına uygun ıhlamur ağacından bir çıta ilave ettim.


Fazlalıklarını zımpara ile düzledim. çok güzel oldu. Çatlak bölüm kapandı.

Sonra önden söktüğüm parçaları tekrar ağaçtan yaptığım çiviler ile çakarak yerine oturttum.


Ağaç çivileri çaktıktan sonra çıkan ve kalan fazlalıklarını testere ile keserek düzledim.


Parça çıta koyarak kapattığım çatlağın dış kısmında bulunan çatlağı ve diğer çatlak bölümleri kapatmak için marangozların kullanmış olduğu ahşap tutkal ile çok ince zımpara makinesinden alınan toz talaşı karıştırarak macun şekline getirerek tüm çatlakları kapattım. Aslında tüm çatlakları değil kapanması gerekenleri kapattım. Arılara da kapatması için yer bıraktım. Arılar isterlerse kapatsınlar isterlerse havalandırma olarak kullansınlar diye. Arkadaşlar bu tutkal ile yapılan macunu kovanlarınızın çatlaklarını kapatmak ve sağlamlaştırmak için de kullanabilirsiniz. Hazırlanması çok kolay sadece tutkal ile ince talaşı karıştırıp spatula ile çatlak yere sürmek ve fazlalığını almak bu kadar kolay.




Kara kovanın iç dizaynını da bu şekilde yaptım.

Kovanımız hazırlandı. Bu işlemleri yaparken bana yardımcı olan arıcı kardeşimiz Berdan' da bitmiş kara kovanla böyle poz verdi. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. Şimdi içine konacak bir oğula kaldı iş o da olur inşallah bu sene olmazsa da gelecek seneye olur. Hayırlısı olsun. Boş da olsa arılığıma koyarak orada hazır vaziyette bekletecem. Belli mi olur kısmet. Bizden olmasada dışarıdan evsiz bir misafir gelebilir.

1 yorum:

PINARHİSARLI ARICI dedi ki...

bu ugraş ve başarılı çalışma bol bal ile ödüllendirilir inşallah hemen icine bir kuvvetli ogul koyda bu mutlu sona kavuş hayırlı çalışmalar KOLAYGELSİN