13 Ağustos 2008 Çarşamba

İLGİNÇ OLAY

Arılığımın yanında bulunan çok eskiden ahıl (Koyunların barınağı) olarak kullanılan bu binanın önünde bulunan topraktan yapılmış ocakta çalışırken yorulduğumuzda yakılan odunlarla çay demleyip yorgunluğumuzu giderdik.
Bizim çay demlediğimiz çaydanlıkta akşam üzeri ilginç görüntüler oluştu. Denliğin altındaki bölüme su kaynattığımız bölüme yani çaydanlığın ağızından arılar giriyordu. İlgimi çekti ne yapıyor bu arılar diye baktım her halde su alıyorlar diye düşünmüştüm.


Arılar kovana çalışır gibi delikten giriyorlardı. Denliğiği kaldırıp baktığımda aşağıda fotoğrafta göreceğiniz gibi içeride su olduğu için giren suya düşüyor, çaydanlığı alıp hemen suyunu boşalttım. tekrar eski yerine koydum. Akşam olmak üzere idi, arılar kovana çalışır gibi çaydanlığa toplanmaya başladılar


Rüzgar çıkıp çaydanlığı devirmesin diye demliğin üzerine tuğla parçası koydum. Ertesi gün tekrar kontrol etmek üzere oradan ayrıldım.
Yakında bir sürü kovan olmasına rağmen neden çaydanlık?
Bu arılar benim evin bahçesinde bulunan kovanlardan, traktörün kasasında bal almak için kullandığım kovanlarda bulunan bal kokusundan dolayı erken saatte kasaya doluşan arılar olduğnu tahmin ediyorum. Ben arılığa gelirken kasada gelen arılar, arılığın mesafesinin 12 km. olduğunu düşünersek tabi geri kovanlarına dönemediler, kendilerine sığınacak yer için de arılıkta bulunan kovanlara girmemelerinin nedeni ise sanıyorum bu arılar kara kovanın arıları çünkü çaydanlığın deliğinden içeriye giriyorlardı. Bir başka arıyı da elimle alarak çaydanlığın deliğine kadar getirmeme rağmen içeriye girmedi. Bir sonraki gün ise arılığa gittiğimde ilk yaptığım iş çaydanlığı kontrol etmek oldu. Fakat arılar kendilerine yeni bir yer bulmak için gitmişlerdi. Bir gün önce oluşturulan salkım yoktu.

Hiç yorum yok: