18 Ağustos 2008 Pazartesi

SARICA ARI (eşekarısı)

Arılarımızın düşmanı olan dolayısı ile bizim de sevmediğimiz sarıca arılar arılıklara yuvalanmaya çalışıyorlar. Yukarıda fotoğrafta görünen sarıca arı yuvası arılığın içinde kovanlara uzaklığı 20 metre yok. En alttaki fotoğrafta ki gibi gizlenmiş bir vaziyette arılıkta sarıca arıların çokluğu dikkatimi çekince aramaya başladım fakat tamamen tesadüf diyebilirim. Aramama rağmen bulamedım dikkatimi çeken sığır kuyruğu diye bilinen bitkinin yeniden çiçeklenmeye başlamasından sonra arılar geliyormu diye incelerken sarıca arı yuvasını buldum.
Tabi ki gerekli işlem yapıldı. Akşam hava kararınca yuvanın içine böcek ilacı sıktım. Bir gün sonra kontrol ettin yine uçar sarıca arılar vardı. Akşam olunca tekrar ilaç uygulaması yaptım. Hergün kontrol ediyorum, bitene kadar ilaç sıkmaya devam.
Yukarıda görüldüğü gibi sığır kuyruğunun yapraklarının altına çok iyi bir şekilde gizlenmiş sarıca arı yuvası öyle ki yağmur yağsa bile yağmur sularının zarar veremeyeceği şekilde yapılmış. Bu sarıca arılar da çok akıllı, her şey düşünülerek yapılmış bir yuva doğrusu.

Hiç yorum yok: