9 Eylül 2009 Çarşamba

KARA KOVAN

Bu gün karakovanın balını aldık. Hacı ağabey ile birlikte, tabi işlerin çoğunu o yaptı bana seyretmek kaldı. Fotoğraflarını almak kaldı.





Köprü hizasından petekler kesilerek alındı. Daha sonra tekrar bir işlem yapmak gerekiyor, fakat arı mevcudunun fazla olmasından temizleme ve düzeltme işlemleri bir kaç gün sonra tarafımdan yapılacak.

Peteklerin hepsini keserek kovanı boşaltmak konusunda Hacı ağabeyi ikna edemedim. Bana kalsa kople petekleri keserek yavrulu petekleri çerçevelere bağlayıp fenni kovana aktarmayı düşünüyordum, olmadı. Hacı ağabey kovanın bu sene de kalması konusunda ısrarcı olunca o yönde karar aldık. Hayırlısı olsun.

Usta çalıştı, ben seyrettim. Bana kovanın kapatılması ve balları eve taşımak kaldı. Bir de bir kaç gün sonra yapılacak işlemler.

4 yorum:

Mustafa Hilmi dedi ki...

Üstdadım bereketli olsun selamlar

salih arıcı dedi ki...

Bünyamin abi; eğer şeker filan vermediysen hakiki organik bal diye buna denir,birde kovan lar rize tipi ben şu sağım yapan aerkadaşında rizeli olabileceğini tahmin ettim çukü bu karakovanları tam bizim üsülde sağmış doğru bir şekilde yani saygılar.

mahmudiyearicilik dedi ki...

Kara kovanlara şeker verilmez. Şeker verilirse karakovan olmaz. Benim ustam böyle söyler. Bu yüzden dediğin gibi arı ne yaparsa o bizim usta çamlıhemşin li doğru tahmin.

SAYGILAR

Ballı Baba dedi ki...

Allah bereketinizi arttırsın. İnşallah bayramdan sonrada benim karakovanın sağımı var. Göründüğüne göre güzel bal yaptı, güle güle afiyetle yersiniz inşallah...