23 Haziran 2008 Pazartesi

BU GÜN BÖYLE GEÇTİ

Dün Hacı ağabey geldi. Biraz sohbet yarın için arılıkta buluşmak üzere sözletik.

Bu gün erken saatlerde arkadaşım 112 ibrahim geldi. Ona tulumbanın yanında çıkan kangal dikenine benzeyen biraz daha küçük çiçek açıyor onları gösterdim.

Çok güzel kokuyor, arıların pek uğradığını da gördüğümü söyleyemem. Fakat çok güzel kokulu ve güzel bir görüntü.



İbrahim eline üç çerçeve ve kasnakları alıp gelmiş. Bunlar ne diye sorunca ne bileyim internette gördüm panayırcılık yapılıyormuş ben de istiyorum diyor kim moda yaptıysa bunu internetten görmüş bizim ibrahim de istiyor işte oda arılarının panayırcılık yapmasını istiyor. Tabi kendisine yardımcı olduk hemen kasnakları çerçevelere sabitledik.

Sonra Hacı ağabey ile sözleştiğimiz gibi onun arılığına gittik. Kara kovan var tamir edilecek. Zaten büyük bir kısmı yapılmış arka kapak kalmış sadece.

Kapak olarak kullanacağımız kalası kovanın şekline göre kestik. Bu sıralar kara kovanların tamirleri ile uğraşırken galiba kara kovan ustası mı olacağım ne?


Kara kovanın iç görünüşü.


Daha sonra Hacı ağabeyin arılıkta bulunan bağzı meyve ve sebzelerin fotoğraflarını çektim bunlar da Hacı ağabeyin hobisi yetiştirmesini seviyor.


Vişne ağacından güzel bir görüntü.

Arılıktaki salatalar bayağı büyümüş ilerleyen günlerde buradan ihtiyaçlarımızı karşılayabiliriz.



Arılıkta bulunan arı otunun üzerinde arılar.


İbrahimin çerçevelere kasnaklar bağlandı onları evden alarak İbrahimin arılığının yolunu tuttuk.

İbrahimin arılıkta kovandan alınmış bir çerçeve tamamen sırlanmış bunu alabiliriz deyince hemen almamızı istedi. Bu sene ilk olduğu için bu çerçeveyi kovandan aldık. Balın tadına bakması için.




Çerçevelerin sırlanma işlemi tamamlanmak üzere yapılan kontrole göre on güne kadar bu balların sağım işlemi yapılacak.



Oğuzhan komşum Muzaffer'in oğlu küçük arıcı diyemeyeceğim arıları görünce böyle saklanacak yer arıyor, henüz çok küçük büyüyünce sanırım babasının yolunda giderse hobi olarak da olsa kovan edinecek sanırım.


En son kendi kovanlarım. Kovanlarımın kontrolü yaptım.




Duvarlardan başlayarak sırlama işlemleri devam ediyor. bir kaç gün daha süzmek için bekleyecem.


Çünkü ana ızgarısı kullanmamanın cezası çekiyorum gecikme bu yüzden çerçevelerin orta yerlerinde daha kapalı göz yavrular var.



Alınabilecek durumda bird çerçeve hepsi bu şekilde değil tabi.

Bu resim ana kutusundan Hacı ağabeyimin deyimi ile çakır arıya esmer ana.



Akşam oluyor kovanların önünde bakıyorum onlara acele acele kovana dönüyorlar. Birazdan güneş batacak.


Arılıkta gün batımı bir gün daha böyle geçti. Yarın sabah yeniden koşuşturma hiç boş zaman yok arılar bu sene hızlı onlara yetişmeye çalışıyorum sadece hadi hayırlısı.


1 yorum:

UĞUR KIRAN dedi ki...

Bünyamin abi, bu sene çiftçiler ve arıcılar için var senesi galiba;kimle konuşursam konuşayım hemen hemen herkes halinden memnun.Sizlerdede durum iyi görünüyo ve inşallah umutlarımız boşa gitmez,yazıları okurken ızgara kullanmanızı önerecektim yorumumda ama sizde zaten belirtmişsiniz ızgaranın önemini, keşke kat attığınızda ızgara koymuş olsaydınız çok daha güzel olacaktı peteklerin durumu. İyi çalışmalar abi görüşmek üzere..